
SZENT SEBESTYÉN VÉRTANÚSÁGA Pászti/3
Egy hangverseny, amely kitűnő alkalmat kínál zenei horizontunk szélesítésére.
Egy hangverseny, amely kitűnő alkalmat kínál zenei horizontunk szélesítésére.
SZENT SEBESTYÉN VÉRTANÚSÁGA
MAURICE DURUFLÉ: Requiem, op. 9 (zenekari verzió)
Murányi Márta szoprán
Láng Dorottya mezzoszoprán
Haja Zsolt bariton
***
CLAUDE DEBUSSY: Le Martyre de saint Sébastien (Szent Sebestyén vértanúsága)
Pasztircsák Polina szoprán
Láng Dorottya mezzoszoprán
Kálnay Zsófia mezzoszoprán
Busa Gabriella mezzoszoprán
Für Anikó narrátor
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Somos Csaba
Egy hangverseny, amely kitűnő alkalmat kínál zenei horizontunk szélesítésére: egy estén szólal meg Maurice Duruflé (1902–1986) Requiemje (1947) és Debussy (1862–1918) kísérőzenéje, a Szent Sebestyén vértanúsága (1911), amelyet a zeneszerző Gabriele D’Annunzio ötfelvonásos misztériumjátékához komponált. A két mű frappánsan egészíti ki egymást, hiszen míg Duruflé gregorián dallamvilágból merítő Requiemjének kifejezésmódja visszafogott, a Debussy-mű érzelemvilága felfokozott, nemegyszer eksztatikus. A Nemzeti Filharmonikusok együtteseit és a kiváló szólistákat Somos Csaba vezényli, a Debussy-mű narrátora Für Anikó.
Adósságtörlesztés a francia zene remekeinek világában. Maurice Duruflé (1902–1986) Requiemje (1947) és Debussy (1862–1918) kísérőzenéje, a Szent Sebestyén vértanúsága (1911) zenei eszköztárában jelentősen eltér egymástól, a két mű mégis egyezik abban, hogy mindkettő a XX. századi francia zenetörténet megkerülhetetlenül fontos alkotása – és mindkettőt kezdettől mellőzi a magyar hangversenygyakorlat. Most itt az alkalom, hogy a Nemzeti Énekkar és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar hangversenyén, két kiváló szólistaegyüttes – Murányi Márta, Láng Dorottya és Haja Zsolt, Pasztircsák Polina, Láng Dorottya, Kálnay Zsófia és Busa Gabriella –, valamint a Debussy-műben narrátorként fontos szerephez jutó Für Anikó közreműködésével, Somos Csaba vezényletével megismerjük a két kivételes alkotást. A két zeneszerző műve úgy viszonyul egymáshoz, mint egymás ellenpólusai, hiszen míg a gregorián dallamvilágból merítő Requiem kifejezésmódja visszafogott, Debussy kísérőzenéje nem riad vissza az eksztatikus pillanatoktól.
Hogyan tanuljuk meg az élet legfontosabb dolgait? Szigorú figyelemmel, fegyelmezetten, csendben ülve, vagy esetleg szemlélődve, játszva, másokat is bevonva? A…
1965. június 13-án nyerte meg Kovács Kati a KI MIT TUD? -ot. Ezt a jubileumot ünneplendő 60 évvel később ugyanazon…
Az anekdota szerint Rossini életében háromszor sírt, és ebből egyszer egy vízbe hullott szarvasgombás pulyka miatt. Hogy ezzel a történettel…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!