
BOZAY MELINDA, zongora
SOMOGYI PÉTER, hegedű
PÓLUS LÁSZLÓ, cselló
Szinte hihetetlen, hány olyan, párját ritkítóan tehetséges művész lépett már fel a Müpa színpadain, aki valamikor Prince alkotótársaként dolgozott. A trombitás, zeneszerző, arranzsőr Philip Lassiter 2010-től volt a New Power Generation fúvóskarának hangszerelője és vezetője.
A Müpa egyik legnépszerűbb koncertsorozata Palya Bea nevéhez kötődik, a „Selymeim” – Énekesnők a nagyvilágból mindig egy Magyarországon még kevéssé ismert énekesnő bemutatásával ajándékozza meg a közönséget – olyan koncerten, amelyen előbb Palya Bea lép fel zenekarával, majd a vendég is megmutatja magát, hogy végül jó néhány közös dal előadásával közeledjenek egymáshoz az eltérő, de nagyon is közelíthető világok.
A Broadway-siker szellemes, kifinomult és időnként fanyar vígjáték a kapcsolatokról, a házasság természetéről és az öregedésről, ahol egy házasság komoly veszélybe kerül, de egy sor mulatságos és megható bonyodalom után mindkét fél megtanul kompromisszumot kötni, és Sylvia, a csodás négylábú végérvényesen életük részévé válik.
A háború tombolása közepette az idilli Mátraszentannán élő Tót családhoz egy nap beállít az orosz fronton harcoló fiuk parancsnoka, hogy ott töltse szabadságát. De nem ám tétlenkedéssel, hanem éjjel-nappal dobozolással.
Francia sanzon és filmzenei est
Beszélgetős és improvizációs est egy vígszínházi előadás témájához kapcsolódóan, ahol a színészek mellett egy szakértő is érkezik mindig a műsorba.
Legjobban a nőktől féltem - mondja a fiú, akinek egyetlen nap alatt a szemünk láttára hullik szét az élete, majd veszíti el a szerelmét, és hirtelen egy önismereti zsákutcában találja magát. Házszám sehol, tábla nem jelzi a menetirányt, az útvonaltervező nem reagál, és ahelyett, hogy segít- séget kérne, lehajtott fejjel megy tovább.
Ha a „színházcsinálók” biztosra akarnak menni, akkor a bohózatok bohózatához nyúlnak, ez pedig nem más, mint a Boeing Boeing (Leszállás Párizsban). Camoletti komédiája még a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült, ugyanis ez a világon legtöbbet játszott vígjáték!!!
Az abszurd színháza. A Strip-Tease, két egyszerű üzletemberről szól: Mr. 1 és Mr 2, akiket egy nap rajtaütésszerűen kergetnek be egy üres terembe, ahol időnként egy nagy, fenyegető kéz ruhadarabjaiktól fosztja meg a két eltévedt alakot, mígnem csupán a fehérnemű marad rajtuk. A két férfi megpróbáltatásainak forrása nem egyértelmű. A kéz mögött rejtőző láthatatlan arc utasításait követő két ember problémája nem a mindenkori hatalom jelenléte, sokkal inkább az önálló gondolatok hiánya, valamint a bennük kavargó kérdések visszafojtottsága. Az előadás a probléma plasztikus megtestesüléseként szólítja közös párbeszédre nézőit.
Meg tudsz nevezni húsz női művészt? Esetleg tízet? Na, jó, legyen öt. A négyalkalmas előadás-sorozatban női alkotókon keresztül nézzük végig a művészet történetét a középkori apácáktól a kortárs trendekig, hogy lássuk, milyen utat kellett bejárnia a nőknek, amíg passzív szemlélőből aktív alkotóvá váltak.
Alice Michel szeretője. Hónapok óta egy hotelben randevúznak, ugyanis mindketten házasok. Ráadásul Alice férje Michel legjobb barátja. Michel- hogy senki ne sérüljön- "mindenki érdekében" hazudozni kezd. Hazudik élvezettel hazudik szenvedéllyel majd hazudik zavartan és kétségbeesve. A hazugság úgy árasztja el az életüket, mint nyitva felejtett csap a lakást. Vajon megússzák?
Szimfonikusokkal, kortárs balett-tel és Ráskó Eszter stand-uppal színesített színháztermes turnék után, a Honeybeast megint egyedülálló produkcióra készül. Tarján Zsófi, aki nemcsak hangja, de grafikusként, művészeti vezetője is a zenekarnak erről lelkesen így nyilatkozott: „a kitalált látvány-koncepciónk szerint, a színpad teljes hátsó részét, félkörívben (közel 180 fokban) kitöltő, nagy pixelszámú ledfalat építünk, olyan 3D-s hatást teremtve, amelynek mi, a színpadon zenélő zenekar is részei vagyunk, olyan valós és képzeletbeli helyszíneket megjelenítve, amelyek a Honeybeast dalokban tűnnek föl.”
magyar zenés vígjáték, 105 perc, 2024
magyar nyelven
„Improvizációs kultúrtörténeti színház – sok röhögéssel, alapvetően édes ízben, és némi savanykás zamattal. Mindezt több szempontból rétegenként egymásra pakoljuk, aztán feltekerjük a hőfokot. Pont olyan sül ki belőle, mint egy finom flódni” – meséli Stahl Judit, az előadás megálmodója.
A humor olyan fegyver, amely tudatos használat hiányában könnyen visszafelé sülhet el.
A kiállítás fókuszában a kortárs képzőművészethez kapcsolódó kérdések és kérdezéstechnikák állnak, különös hangsúlyt fektetve a kérdezés gyakorlatára, mint pedagógiai és művészetpedagógiai eszközre.
Pszicho stand-up est
Ema a Smrtihlav
szlovák-cseh-magyar filmdráma, 129 perc, 2025
szlovák nyelven, magyar felirattal
HEGEDŰS ENDRE hangversenye
Közreműködik a SOMOGYI VONÓSNÉGYES
(Somogyi Péter - első hegedű, Lendvai György - második hegedű, Tóth Balázs – brácsa, Pólus László – cselló)
Ezerarcú Szerelem
- Dal- és Áriaest -
Közreműködik: Sebestyén Pál (ének) és Bizják Dóra (zongora)
Az est vendégei: Deák Andrea Roxána (ének), Fervágner Csaba (nagybőgő)
Pallagi Alexandra dietetikus
Az egészséges táplálkozás, a tudatos étkezés fontossága
I.L. Caragiale Nemzeti Színház, Bukarest, Románia
Rendező: Silviu Purcărete
Román nyelven magyar és angol felirattal
1 óra 25 perc.
Radu F. Alexandru újraértelmezi William Shakespeare rejtélyes dán hercegének, Hamletnek a történetét, s miközben az eredeti mű számos bizonytalanságát felszámolja, a darab már ismert szereplőinek új jelentést és árnyalatokat ad. Gertrúd, az anyakirályné, akit eddig az eredeti bűn hordozójaként ismertünk, mint ördögi elme szerepel ebben a házasságtörésről, hazugságról, gyilkosságról és hatalomról szóló drámában. Ki a király gyilkosa? Büntetést érdemel vagy megbocsájtást? Apa gyilkolt apát? Csupa válaszra váró kérdés a gyanús indítékokkal és feszültségteli pillanatokkal teli történetben. A szerző nem kerüli meg a shakespeare-i dilemmákat, miközben elénk tárja a fiatal Hamlet gyötredelmes, de fáradhatatlan igazságkeresését.
A mozgás és a vizualizáció nem csupán eszközök, hanem kapuk a kreatív tanuláshoz. Amikor a gyermek testét támogatjuk a helyes mozgásminták elsajátításában, egyben a képzelet szabadságát is formáljuk. Minden instrukciónk egy lehetőség arra, hogy a gyermekek ne csak értsék, hanem érezzék is saját testük működését. Így válik a tánc a testtudatosság és az önkifejezés játékos terévé.
Dumaszínház est
Csaba testvér – ahogyan mindenki szólítja – prédikációiban, könyveiben a szeretet erejét és a család fontosságát hangsúlyozza.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!