
REMÉNY PANZIÓ
Egy csapat, színházból kiábrándult színész új hivatás után néz. Egy kiégést kezelő szanatóriumot nyitnak, ahol budapesti aktivistákat látnak vendégül.
több
Egy csapat, színházból kiábrándult színész új hivatás után néz. Egy kiégést kezelő szanatóriumot nyitnak, ahol budapesti aktivistákat látnak vendégül.
több
Úgy érzi, hogy szellemileg, érzelmileg, fizikailag kimerült a küzdelemben?
Kiábrándult és elege van mindenből?
Reménytelennek tűnik a változás?
Jöjjön el nyílt napunkra, hogy betekintést nyerjen a Remény Panzió mindennapjaiba!
A Panzió vendégei mind-mind egy igazságosabb, élhetőbb, jobb világért harcolnak, ki-ki a maga területén. De milyen áron? És kik ők? Korunk hősei, avagy provokátorai, netán unatkozó bolondjai?
A Remény Panzió egy dokumentarista előadás, amelynek fókuszában alulról jövő kezdeményezések képviselői állnak - a társadalom motorjai, akik gyakran a politika célkeresztjében találják magukat. Az ő motivációikkal, sikereikkel, kudarcaikkal foglalkozik a darab. Nem csupán személyes történeteik, de ők maguk is főszerepet kapnak az előadásban a társulat tagjai mellett.
Általuk próbálja a Panzió személyzete megérteni, hogy hol találni a reményt manapság, hogy egy napon maguk is újult erővel térhessenek vissza hétköznapi munkájukhoz: a színházhoz.
"Az alapötlet a színházat panzióra, a művészetet aktivizmusra és wellness-rekreációra, a reményt a regeneráció aprópénzére beváltó színészek válságával egyszerre lehengerlő és riasztó látlelet, lecsapódása közéletünknek. Úgy kérdőjelezi meg a színház társadalmi szerepét, hogy egyszersmind tanúságot is tesz mellette." (Ady Mária, Színház)
"Boross Martin rendező, ha nem is kiszabadul, de időnként kicsit kimozdul ebből a szűkös keretrendszerből. Na nem úgy, hogy valami varázslat segítségével anyagi biztonságot teremt az alkotáshoz, és az sem célja, hogy népszínházat csináljon, inkább a formáról az ügy felé irányítja a figyelmet." (Puskás Panni, Magyar Narancs)
"A Remény Panzió nemcsak a STEREO AKT, de a kortárs színház történetében is meghatározó utat követ, amikor laikusoknak ad szót a színpadon, hogy ott saját magukról beszéljenek. A dokumentarizmus e válfajára van példa a hazai független színházban is, a STEREO AKT azonban kezdettől művészszínházi igénnyel hív be civileket az előadásaiba, amint ezt a Rimini Protokoll is teszi." (Herczog Noémi, Élet és Irodalom)
alkotó-előadók:
Göndör László, Martinkovics Máté, Messaoudi Emina, Szabó Veronika
valamint öt budapesti aktivista:
Kajos Rebeka Dóra (női jogok),
Kovács Vera (lakhatás),
Lóczi Csenge (fenntarthatóság),
Márton Gábor Csaba (inklúzió, szemléletformálás, LMBTQ, fogyatékos emberek, szociális cirkusz),
Törley Katalin (oktatás)
látvány: Raissa Kankelfitz
zene, hang-design: Bartha Márk, Tara Khozein
fény-videóterv: Bredán Máté, Kiefer Tibor
technikai vezető: Langó Ádám
dramaturg gyakornok: Hidi Boglárka
produkciós vezető: Lajkó-Balogh Zsuzsanna
producer: Mayer Dániel
dramaturg: Bíró Bence
koncepció: Boross Martin és Thury Gábor
rendező: Boross Martin
támogatók:
Ministerium für Kultus, Jugend und Sport Baden-Württemberg, Kulturális és Innovációs Minisztérium, Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, Nemzeti Kulturális Alap, Előadóművészi Jogvédő Iroda, Budapest Főváros II. Kerület Önkormányzata
produkciós partner: ITZ - Zimmertheater Tübingen, Trafó Kortárs Művészetek Háza, Budapesti Tavaszi Fesztivál
Az előadás időtartama
105 perc
Bizonyára ismeritek az indián hercegnő és John kapitány szerelmének történetét. De azt vajon tudtátok-e, hogy Pocahontas valóban létezett?
vígjáték 2 részben
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!