
Megújult műsorral, új fellépőkkel térnek vissza az Illúzió Mesterei Ceglédre!
Vadludak és darvak vonulásában gyönyörködhetünk.
A madármegfigyelés közben megtanulhatjuk a vadlúd fajokat felismerni, valamint azt is hogyan számláljuk a nagyobb csapatokat.
A legnagyobb operaslágerek… a te történeteddel. Szerelmes legyen a főhős, vagy inkább bosszúáriát zúdítson a fejünkre? Minden itt és most fog eldőlni, méghozzá a közönség segítségével.
Műfajok találkozása! Mit mondhat Mozartról egy jazz-zongorista?... Mennyire szabad a zene, a zenész és Ön, kedves közönség? Szabad a játék? Nem kell aggódni, jó móka lesz! Semmi komoly.
Humor és poézis Haydn vonósnégyeseiben
A Semmi komoly-sorozat új bemutatójában szerelmes, féltékeny, ünneplő vagy épp elmélázó dallamok felelgetnek egymásnak - a madrigáloktól a Love me do-ig. Koncert után szimfonikus karaoke.
Ha bármilyen összefüggésben elhangzik Jókai neve, nagy valószínűséggel megjósolható, hogy a legtöbb emberből aligha vált ki semleges érzést. A kötelező olvasmányokból származó élményeken túl azonban nemcsak rendkívül gazdag életműről, hanem izgalmas írói karakterről is beszélhetünk esetében.
Lehet az élet metaforája a kóstolás? Ha igen, van értelme úgy élni, hogy az ember csak belekóstol a dolgokba, soha nem tesz semmit igazán a sajátjává? És milyen zene illik egy szusiétteremhez? Ilyen filozófiai és művészetelméleti kérdések is fel fognak merülni a Dalszerelőműhely ötödik évadának harmadik előadásán, amelynek főhőse a 2010-es angliai X-faktorban kreált fiúbanda, az egykori One Direction tagjai közül a legnagyobb karriert befutott sztár, Harry Styles lesz.
A 89 éves, az ötvenes évek óta aktív brazil Hermeto Pascoal az egyik legnagyobb élő legenda a latin jazz világában, és korábban még soha nem lépett fel Budapesten. A hatvanas években helyi legendákkal kezdett zenélni, 1971-ben pedig már Miles Davis albumán szerepelt.
Az Európai Hangversenytermek Szervezete (ECHO) Rising Stars sorozatába bekerülni kiváltság, hiszen komoly kritériumoknak kell megfelelniük a fiatal muzsikusoknak, akiket a kontinens rangos koncerttermei jelölnek.
A tbiliszi születésű Giorgi Gigashvili sokáig álmodni sem mert zongoraművészi karrierről, mégis az elmúlt években sorra nyerte a nemzetközi versenyeket, kezdve a vigói megmérettetéssel, ahol idolja, Martha Argerich volt a zsűrielnök.
SPÁNYI MIKLÓS SOROZATA
Az elhunyt nagymama után maradt két szoba-hallban kezdheti meg önálló életét a két ifjú szerelmes, Tomi és Zsófi. A fiú szülei, Annamária és Károly mindent megtesznek, hogy a fiatalok számára otthonossá alakítsák a lakást, ám egy elfelejtett macska miatt elveszíti örök nyugalmát az elhunyt és bosszúszomjas kísértetként tör borsot gondatlan rokonai orra alá.
„A legnagyobb művésznek sincs oly álma, / amit ne zárna bármely kocka márvány / önnön feleslegébe…” – Michelangelo (Babits fordításában idézett) szonettje ihlette a 2013-ban Trio Chagallként alakult együttes új nevét és művészi hitvallását. Az itáliai trió szerint a művek rejtett szépségét az előadás során kell életre hívni – ahogyan egy szobrász kialakítja a tökéletes formát.
Václav Havel cseh író, politikus, az 1989-es rendszerváltás emblematikus alakja, előbb csehszlovák, majd cseh köztársasági elnök. A világpolitikát is befolyásoló európai gondolkodó volt, de drámaíróként, szépíróként is jelentős életművet hagyott maga után. Füsti Molnár Éva Jászai Mari-díjas színművész számos nagyszerű alakítása mellett ezúttal ismét rendezőként mutatkozik be az AUDIENCIA című egyfelvonásos dráma színrevitelével.
Nyitottság és a részletekre való odafigyelés jellemzi az osztrák csellista, Valerie Fritz zenefelfogását, legyen szó bélhúrokról vagy elektronikáról, régizenéről vagy kortárs művekről. Vallja, a közönséggel gondosan összeállított programok és új koncertformátumok révén lehet hatékonyan kommunikálni.
Volt, ugye, a Diploma előtt (1967), ez meg itt az érettségi utáni pillanat. Egyéjszakás történet 1962-ből. George Lucas második filmje, amelyet öt Oscar-díjra is jelöltek, beleértve a legjobb film, rendezés és forgatókönyv díját is. Különleges road movie ez, ugyanis fiatal hősei nem jutnak ki az országútra – a városban cirkálnak.
MŰSOR:
Gyöngyösi Levente: A Dunánál – koncertária basszusszólóra és zenekarra, József Attila versére
Dohnányi: Op. 19. fis-moll Suite
-szünet-
Brahms: 2. Szimfónia
Karmester: Hontvári Gábor
KÖZREMŰKÖDIK:
Cser Krisztián – a Magyar Állami Operaház magánénekese
és a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara
Műsorvezető: Becze Szilvia
Az elhunyt nagymama után maradt két szoba-hallban kezdheti meg önálló életét a két ifjú szerelmes, Tomi és Zsófi. A fiú szülei, Annamária és Károly mindent megtesznek, hogy a fiatalok számára otthonossá alakítsák a lakást, ám egy elfelejtett macska miatt elveszíti örök nyugalmát az elhunyt és bosszúszomjas kísértetként tör borsot gondatlan rokonai orra alá.
Mozart csillapíthatatlanul szerelmes volt az életbe. Jöhetett minden, ami „bűnös”: bor, kártya, biliárd. Szenvedélye a zenei ornamentikákban is kifejeződött: burjánzó acciaccaturák, trillák, mások által nem próbált kadenciák, kromatikus futamok. De vágyakozásának legfőbb tárgyai mégiscsak a nők voltak.
Bernard Slade: Jövőre Veled ugyanitt
A Pesti Művész Színház vígjátéka
Milyen nagyszerű, ha a ködös novemberbe tavaszt tudunk varázsolni! Két híres tavaszmuzsika közt egy felemelő, dallamokkal teli ősbemutató. Csupa ritmus, csupa lüktetés és életerő!
Az esti vadlibahúzás különösen, ha szép naplementéhez kötődik, felejthetetlen élmény.
És akkor hirtelen történik valami; valami rendkívüli, amire a teljes szakma és az olvasóközönség egy emberként kapja fel a fejét: megjelenik az eddig színpadi szerzőkként ismert egypetéjű ikrek Lesz majd minden című regénye.
Hogyan öltözködtek a nagy zeneszerzők, volt-e olyan, aki adott a divatra, olyan, aki sajátos ruhát hordott?