
A vezetések csoportosan indulnak.
A tárlatvezetések Zoom belépőjeggyel vehetők igénybe.
A vezetések csoportosan indulnak.
Sarah Bernhardt, la divine
French romantic biographical drama, 98 min, 2024
in French with Hungarian subtitles
Le roman de Jim
French drama, 101 min, 2025
in French with Hungarian subtitles
A Kortárs találkozások séta során három erzsébetvárosi kortárs galériát és egy művész-kollektívát látogatunk meg, ahol tárlatvezetés keretében ismerhetjük meg a kiállítások koncepcióját és a kiállító művészeket.
Bergers
Canadian-French drama, 113 min, 2024
in French, with Hungarian subtitles
Gilles Ségal: A Bábjátékos
Samuel Finkelbaum tragikomikus élete
Óvodásoknak szánt programunkat a Ringató-módszertanra jellemző igényesség jellemzi zenei és pedagógiai szempontból egyaránt. Értékes zenei és irodalmi anyaggal találkoznak az óvodások, ezzel együtt figyelembe vesszük a gyerekek életkori sajátosságait és az adott csoport fejlettségi szintjét. Célunk mindenekelőtt az élmény megteremtése Kodály Zoltán és Forrai Katalin tanítása nyomán.
A táncház elején tánctanítás, a végén szabad tánc zárja az estét.
Katona Csaba Budapestért-díjas történész előadásai országszerte egyre népszerűbbek. Szórakoztató előadásai kézen fogva vezetnek át a magyar történelmen.
A Budapesti Vonósok elkötelezett támogatója az ifjúság zenei nevelésének, ezért minden évben külön figyelmet szentel az új generációnak.
AlmAcoustic Duo koncert – alakítsd Te a műsort
Egészen különleges téma, melynek bemutatására kísérletet teszünk ezen a színházi anekdotákkal tarkított várostörténeti sétán. Azt vizsgáljuk, hogy hol álltak Pesten a 19. század legfontosabb színházai, hogyan fejlődött a magyar színjátszás, és ennek milyen állomásai voltak.
A séta során megtekintjük az egykori Rondella helyét, mely a pesti színjátszás első – igencsak sötét és huzatos – állomása volt, majd megismerjük a Pesti Városi Német Színházakat, melyek mindegyikének tragikus pusztulás jutott osztályrészéül. Szót ejtünk az ún. heccszínházakról is, melyek nem a magasabb kultúra szolgálatában állottak, hanem állatviadalok színhelyei voltak. Tiszteletünket tesszük az egykori Hacker Szálánál a mai Károly körút mellett, mely Dérinének és társainak adott lehetőséget darabjaik előadására. Sétánkat az Örkény Színháznál zárjuk, melynek kapcsán szó esik a régi magánszínházakról és egy képes vetített összefoglalóban a Nemzeti Színház(ak) viszontagságos történetét is felgöngyölítjük.
A séta minőségét Görbe Márk neve fémjelzi, ő irányítja bolyongásunkat a 19. századi Pesten az egykori színfalak előtt és mögött.
Férőhely: 25 fő
Időtartam: 2 - 2 és fél óra
Találkozó: Vigadó tér közepe
Séta vége: ÖrkényKÖZ
A társulat író-rendezői éjszaka és hajnalban kiHalásszák az aznapi hírfolyam legizgalmasabb híreit, majd ezekből reggel tízre darabot írnak, napközben a színészek bepróbálják a hirtelen szült hírdrámát, délutánra felépül a díszlet, elkészülnek a jelmezek, hattól fényezés, héttől meg hadd szóljon.
A Három nő formációja (Forrai Metodista Gimnázium és Művészeti Technikum) arra vállalkozott, hogy a három szereplő egymásba-fonódását, az érzések hullámzását a fizikai színház eszközeivel mutassa be, miközben megtartja a Genet által "végeláthatatlan fecsegésnek" nevezett szövegfolyamot.
HOGYLÉTÜNK. Hogy vagy? Én jól, te jól.
Négy különböző karakterű barátnő találkozik egy spanyol tengerpartra tartó vonaton, hogy fiatalkori kalandjaik felidézésével megszabaduljanak a mindennapok problémáitól és kiélvezzék nyári szabadságukat.
A népi örökség példátlanul nagy hatással volt a magyar kultúra kialakulására, annak minden területén. Sajátos zenei, előadóművészeti, építészeti és képzőművészeti világának fejlődését nagyban befolyásolja a mai napig.
Ken Harrist, az alkotóereje teljében lévő, sikeres szobrászművészt autóbaleset éri. Dr. Michael Emersonnak ugyan egy bravúros műtéttel sikerül megmentenie az életét, Ken azonban soha többé nem tudja használni a kezét, nem lesz képes sétálni, megérinteni valakit, egyedül enni, inni, mosdani. Nyaktól lefelé teljesen megbénult.
Jöjjenek el minél többen, hogy újra együtt tapsolhassunk ennek a különleges zenekarnak és varázslatos művésznek Klein Juditnak!
„Túl sötét.”
„Micsoda posvány!”
„Csupa ronda emberről ír!”
„Ez a darab előadhatatlan, már a dialógusai miatt is.”
„Disznók vagytok ti mind, mondják a darabban, s ez találó ezekre az alakokra, de legfőképpen magára a szerzőre.”
„Én bizony nem szeretném, ha ez a Húber a sógorom lenne!”
„Hát írjon végre kellemesebb emberekről, az Istenért, hiszen ezek maga a förtelem...”
„Én csak és kizárólag az író kedvéért olvastam végig.”
„Én már azt se bántam volna, ha belelőnek a súgóba, oly mindegy az már ebben a pokolban...”
„Szörnyű munka!”
„Sivár, sivár.”
Dumaszínház est
A KuglerArt Szalonban bemutatásra kerül az elbűvölő előadás, mely egy századelős óceánjáró hajó zongoristájának nem hétköznapi történetét meséli el. A Novecento című darabban a zongorista, aki sosem lépett szárazföldre, mégis az egész világot képviselte az óceánjárón. Borisz Jaksov zongorajátéka és Alessandro Baricco története együttesen varázslatos élményt ígér a nézőknek.
Mosonmagyaróvári nyáresti hangversenyének műsorában ezúttal a bécsi klasszika nagymestereinek műveit játssza a Győri Filharmonikus Zenekar.
Vannak, akik nem érzik a különbséget a jó és a rossz között. Úgy is mondhatnám, hogy nincs lelkiismeretük. Hogy mi a rossz? Például kihasználni valakit. Apró figyelmességekkel beférkőzni valaki bizalmába, elnyerni a tetszését, meghódítani, belebújni a bőrébe, belopni magad a szívébe, magadévá tenni, leigázni, kifosztani, kifacsarni; majd mikor már elvesztette saját magát; mikor már érted kel fel reggel, és hozzád imádkozik esténként; mikor a gondolatait a te agyad szüli, és vacog, ha nem melegedhet a szemed fényénél, egyszerűen kilökni magadból, mint idegen testet a bőr. Takarodj, itt rád szükség nincs tovább! Az ilyen kitaszítottat látva az embernek sírni támad kedve.
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.