
Áriák, kettősök és zenekari részletek Verdi és Puccini operáiból
A szarvassá változott fiú kiáltozása a titkok kapujából – koncertszínházi előadás
A modern jazz műfajában otthonos Daveform Quintet egyedi hangzásával, zenei égtájakat és stílusokat egyesítő eksztatikus zenéjével vívta ki a szakma figyelmét. A formáció olyan kiemelkedő előadók és zeneszerzők találkozása által jött létre, akik egyéni teljesítményeikkel is bizonyították már rátermettségüket a nemzetközi színtéren.
„Mikor ezt a műsort kitaláltam, az volt a címe: Csak én. Egyszerre magabiztos és ijedt cím, de hát ilyen voltam az elmúlt év nagy veszteségei után. Magamra maradtam, egyedül kell továbbmennem, aztán majd kiderül, hogy mások is kíváncsiak-e arra, mit tudok csak én.
Korosztály: 5-9 év
Kortárs irodalmunk egyik legnépszerűbb költőjének, műfordítójának, nyelvészének életmű-estje különleges élményt kínál a közönségnek.
A Giselle a 19. századi romantikus balett stílusteremtő remekműve, népszerűsége a mai napig töretlen, címszerepe minden balerina álma.
Az épületekhez hasonlóan a zeneművek is apró alkotóelemekből állnak. Hangokból, hangszínekből, a zene egyetemes törvényeinek engedelmeskedve – néha pedig azokat áthágva. De hogyan épülnek egymásra a zene építőkövei? Miként támogatják és színesítik egymást az egyes hangszerek és szólamok?
A 2024-25-ös évad utolsó Metes világközvetítésén újra láthatjuk Bartlett Sher sziporkázóan eleven Rossini-rendezését, s az előadást a komponista szülővárosában, Pesaróban képzett Giacomo Sagripanti vezényli.
A 2024-25-ös évad utolsó Metes világközvetítésén újra láthatjuk Bartlett Sher sziporkázóan eleven Rossini-rendezését, s az előadást a komponista szülővárosában, Pesaróban képzett Giacomo Sagripanti vezényli.
A Songs Of Hope című koncert a remény és a szabadságvágy segélykiáltása, amelyet az iráni kultúra ihletett.
Közreműködők:
dr. Gállné Gróh Ilona, Gáll Viktória
A Dalinda a cappella trió énekesnői – Nádasdy Fanni, Paár Julianna és Tímár Sára –szólóban és más projektjeikkel is a hazai népzenei színtér elkötelezett előadói, együtt pedig egyedülálló módon szólaltatják meg a Kárpát-medence zenéjét.
Halász Kolos, azaz Co Lee az újhullámos magyar hiphop egyik nagy úttörőjeként lett egyre szélesebb körben ismert 2022–2023 folyamán, 2024-re pedig már fesztiválok nagyszínpadán is bizonyított, sőt, Cirque de Margaret néven, cirkusz és zene között utat kereső, lélegzetelállító artistamutatványokkal tűzdelt saját fesztivált is szervezett.
Korunk egyik legnagyobb operaénekese a walesi basszbariton, Bryn Terfel. Többször hallhattuk már a Müpában, ezúttal a Budapesti Wagner-napok vendégeként kizárólag a nagy német szerző operáinak kivételes pillanatait idézi fel.
Ha a 20. század irodalmi párosait kell megnevezni, a Mészöly Miklós–Polcz Alaine házaspár mellett Szilágyi Domokos és Hervay Gizella szintén említést érdemel, bár közös életük nem tartott sokáig. Kettejük életútja külön-külön is izgalmas felfedezést ígér, ugyanakkor költői nyelvük is változást hozott a korábban uralkodóhoz képest.
A házibulik legjobb helyszínéről elnevezett tizenöt éves Konyha fokozatosan vált mára tömegeket megszólító zenekarrá. Ez az este kiszakadás lesz a folyamatos pörgésből: intim, történetmesélős koncert, visszatérés ahhoz a bizonyos konyhaasztalhoz, ahol minden elkezdődött.
A két éve működő Mehringer gyorsan utat tört magának a feltörekvő zenekarok között. Több neves produkció vendégeként jutott el hatalmas közönség elé, ahol bizonyítani is tudott, ezt támasztja alá egyre nagyobb népszerűsége. Szókimondó szövegek, energikus dalok, egyre nagyobb jelentőségű közreműködések jellemzik a kvartett eddigi útját.
Tíz nagylemez, több mint tízmillió eladott album – a harminc éve alakult Morcheeba a triphop egyik vezető (és sokakkal ellentétben máig aktív) zenekara.
Jazz, opera, Broadway-musicalek: Morgan James mindegyikben otthon van. Csodás hangja, elragadó személyisége, lenyűgöző színpadi jelenléte többek közt Scott Bradleet is meggyőzte, így 2014-től rendszeresen szerepelt a Postmodern Jukebox videóiban és koncertturnéin.
Milos Forman filmje elsöprő siker volt a maga idején. És nem csak a nyolc Oscar-díjról van szó.
Don Juan halhatatlan. A „sevillai szédelgő” története valamikor a 14. században indult világhódító útjára, négy évszázada nemesült drámává Tirso de Molina keze alatt, Molière-től Puskinig több tucat jeles szerző feldolgozta, de számunkra Don Giovanniként vált ellenállhatatlan hódítóvá – Mozart operája nyomán.
Egy este – két táncprodukció a Szegedi Kortárs Balett előadásában.
A nép ajkán született, alakját katolikus pap vetette először papírra, de nem maradt papírforma: ő lett a nyugati kultúrát meghódító nőcsábász prototípusa. Örökifjú alakja alapkaraktere a spanyol barokknak, a francia klasszicizmusnak, a német romantikának, az angol iróniának és a drámai 20. századnak is. Don Juanként született, de Don Giovanniként vált igazán halhatatlanná.
Carlos Saura nem kimondottan „operás” rendező, bár 1983-ban megrendezte a Carment. Flamencósan. És ez így van rendjén, hiszen Saura a mindennél valamivel többet tud a flamencóról. (De tangóban is erős.)
Vajon mit tenne Don Juan, ha itt és most élne közöttünk? Megint elbűvölne, ujja köré csavarna és tönkretenne minket, vagy bűvereje ma már nem működne, és a végén a Kőszobornak se kellene?
„Rock n’ Roll? It will be gone by june” azaz „Júniusra elmúlik” – írta 1955-ben a Variety Magazine. Ez a jóslat nem jött be. Van ilyen.
A rembetikót gyakran emlegetik „görög bluesként”. Ez a tradicionális kisázsiai zenén alapuló, görög folkkal keveredő, viszont a városi hagyományokban is mélyen gyökerező, fénykorát az 1930-50-es években elérő műfaj az emberek életét, vágyait és küzdelmeit tükrözi.
Ha elhangzik az a szó, hogy szöveg, egyszerre legalább két művészeti ágat is felidézhet a befogadóban: van, akinek ez az irodalmi szövegeket, míg mások számára először a dalszövegeket juttatja eszébe.
Kalandos táncszínjáték Fekete István A koppányi aga testamentuma című regényének ihletésére
Lázár Ervin varázslatos, szellemes meséjében az erdő minden lakója tátott szájjal hallgatja a nagy lódítót, az egeret.
A világklasszis Londoni Szimfonikus Zenekar mindig a legnagyobb karmesterekkel érkezik a Müpába – és rendre lenyűgözi a közönséget.
A szenegáli griot, Ablaye Cissoko az egyik legnagyobb nyugat-afrikai korás családba született zenész-énekes, aki a Griot című 2011-es dokumentumfilmben kutatta családja zenei hagyományát, az apáról fiúra öröklődő zenei történetmesélést.
pozycji w koszyku
suma:
Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.