
A Recirquel új produkciója, a Paradisum az elpusztult világ elcsendesedését követő újjászületés mítoszát kutatja, ahol a kommunikáció eszköze a test, az egyetlen közös nyelv a mozdulat. Az idilli létezés teremtményei a körülöttük lüktető „életanyag” folyamatosan alakuló, örvénylő természeti erejéből bontakoznak ki, hogy a megtisztulás, születés, ébredés és rítus jelenetein át elérjék az anima mundit, a világ szellemét.
Ha egy kis libabőrözésre vágyik, ezen a hangversenyen van a helye! E koncerten immáron hagyományosan megidézzük a Halloween-ünneppel kapcsolatosan felmerülő képzeteket: szörnyeket, boszorkányokat, ördögöket, vámpírokat, és minden apró és hatalmas rémséget, melyet az emberi fantázia képes volt megalkotni. Legyen a vendégünk ezen a borzongós estén, a libabőr garantált!
A várakozás izgalmát idézve, angyalokkal keringőt járva csillagok fényességében, játszva elmerülni a karácsonyi csodavilágban. A Magyar Állami Népi Együttes Csodaváró betlehemese időnként bohókás, máskor lélekmelengető pillanatokon keresztül számlál vissza Jézus születésének éjszakájáig.
Mozart csillapíthatatlanul szerelmes volt az életbe. Jöhetett minden, ami „bűnös”: bor, kártya, biliárd. Szenvedélye a zenei ornamentikákban is kifejeződött: burjánzó acciaccaturák, trillák, mások által nem próbált kadenciák, kromatikus futamok. De vágyakozásának legfőbb tárgyai mégiscsak a nők voltak.
A harmincas generáció két átütő tehetségű képviselője, az orgonista Tabajdi Ádám és a trombitás Pálfalvi Tamás mindketten hangszerük legsikeresebb művészei közé tartoznak. A műsor csupa változatosság és szépség.
Hogyan születik meg a káoszból a világ? Miképp lehet zenével elmesélni, ahogy létrejön a fény? Mi történik a kottában, amikor megérkeznek a madarak, vagy felzúg a tenger? Haydn A teremtés című műve tele van hasonló zenei trükkökkel, amelyekből Fischer Ádám a hagyományos újévi délutáni, kifejezetten iskolásoknak szóló koncerten válogat.
A Berlini Filharmonikusok 12 csellistája különleges együttes: a világ egyik legjobb szimfonikus zenekarának tagjaiból áll, és kizárólag egyetlen mély vonós hangszer játékosai alkotják.
Három színésznő. Három díva. Különböző hangok. Különböző színházi szerepek. Különböző zenei gyökerek. Ami közös bennük, hogy ízig-vérig nők a színpadon is, és ízig-vérig női dalokkal ünneplik a Nők Lapja születésnapját. Francia, amerikai, görög és magyar szerzők dalai a nőkről, három csodás művész előadásában. A koncertet Kovács Adrián zeneszerző-karmester és zenekara kíséri.
A hárfán és theorbán játszó Christina Pluhar, valamint nemzetközi sikereket arató régizenei együttese, a L’Arpeggiata arról híres, hogy minden hangversenyprogramjuk egy-egy különleges projekt megvalósítása. Ezúttal a barokk operairodalom egyik legnagyobb remekművére, Henry Purcell Vergilius nyomán komponált Dido és Aeneas című operájára (1688) esett választásuk.
Újra a Müpában üdvözölhetjük a világ egyik legsikeresebb zenekarát, az idén 125 éves Bécsi Szimfonikusokat, amely 2021-ben hatalmas sikert aratott a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben! Virtuóz szólistájuk, a kiváló orosz zongoraművésznő, Anna Vinnitskaya a brüsszeli Erzsébet Királyné Zenei Verseny hajdani győztese.
A holdnaptár szerint 2026. február 17-én köszönt be a ló éve, aminek alkalmából a Müpa is újra otthont ad a nagy kínai újévi hangversenynek.
A székely kapu az ősi erő, a hit, a remény, az Istenhez való tartozás jelképe, kommunikációs csatorna ég és föld között. Három oszlopa a test, a lélek és a szellem egységére utal, faragásai védelmi, kegyelmi és áldást adó szimbólumok.
A japán származású, New Yorkban élő jazztrombitás, Takuya Kuroda nem ismeretlen a Müpa közönsége előtt, hiszen korábban Barabás Lőrinc vendégeként lépett fel az intézményben, zenekarával Veszprémben is koncertezett, mi több, egy Mörk-dalban is közreműködött már.
Adventi válogatás több száz év zeneirodalmából
A boldogságot, a szerelmet, a szeretetet széles e világon, számtalan kalandon keresztül hajszoló, a végső békét azonban mégiscsak kedvese karjai között meglelő Peer Gynt a 19. századi drámairodalom egyik legösszetettebb alakja.
A fiatal portugál muzsikusok által Amszterdamban alapított Maat Saxophone Quartet bármit játsszon a fadótól az új zenéig, az egyéniség nem hiányozhat produkciójukból. Az egyebek mellett Portugália és Hollandia legrangosabb zenei versenyein is győzelmet arató együttes már két lemezt is kiadott, a kritika pedig rögtön az elsőről azt írta: „ígéretes, ördögien jó és mennyeien ragályos” .
Régi balladakincsünk egyik legbecsesebb darabja, a Barcsai szeretője az egészestés bűnügyi táncdráma kiindulópontja. A férjét megcsaló feleségre rettenetes büntetés vár, de vajon hogyan és miért jutottunk el idáig?
Cecilia Bartoli újra a Müpában! A világhírű olasz koloratúrszoprán/mezzoszoprán vendégszereplése mindig ünnep: produkcióit a szikrázó technikai bravúrok zuhataga és az előadásmód érzelmi-indulati intenzitása egyaránt kivételessé avatja.
Johann Strauss: Indigo és a negyven rabló – nyitány
Johann Strauss: Futótűz – francia polka
Johann Strauss: Dunai sellők – keringő
Johann Strauss: Az asszonyok dicsérete – polka-mazurka
Johann Strauss: A párizsi nő – francia polka
Johann Strauss: Táncok az udvari bálra – keringő
Johann Strauss: Viharosan a szerelemben és a táncban –gyorspolka
Richard Strauss: Keringő a Rózsalovag 3. felvonásából
Guido Mancusi: Római séta – keringő
Guido Mancusi: Ahol a bors terem – galopp
Guido Mancusi: Arab dűnéken – keringő
Guido Mancusi: Railjet Express – gyorspolka
Két trombita egyszerre: ez valóságos ünnep! Boldoczki Gábor és Szergej Nakarjakov december közepén a legjobbkor érkezik hangzó ajándékával: előleggel a közelgő karácsony fényéből.
Már rég nem gondolhatunk Cécile McLorin Salvantra csupán úgy, mint a 2010-es Thelonious Monk Jazzénekversenyt megnyerő, ígéretes tehetségre. Mély érzelmeket és kifinomult gondolatokat közvetíteni képes, kifejező hangja, virtuóz improvizációi, bátor, kísérletező stílustársításai már egy újabb generáció számára jelentenek viszonyítási pontot.
Képzeljük el, hogy egy elegáns angol fogadáson veszünk részt, ahol a zenei élmények épp olyan kifinomultak, mint a teázás klasszikus hagyományai a szigetországban.
Áriák, kettősök és zenekari részletek Verdi és Puccini operáiból
A Karzatkoncert-sorozat következő állomása Bécs, az osztrák fővárosról pedig garantáltan mindenkinek a zene jut eszébe, legyen szó a klasszika mestereiről, a Monarchia időszakának pezsgő zenei életéről vagy az új bécsi iskola modern muzsikájáról.
Ganavya a spirituális jazzt, a dél-indiai klasszikus zenét és az ambientet vegyíti stílusában, énekhangja mélyen megindító.
Miklósa Erika és Balázs János különleges és innovatív együttműködése, közös színpadi létük varázsa nem csak a Cziffra Fesztivál, de a hazai klasszikus zenei élet színfoltjává vált az elmúlt években.
Muzsikus famíliák nagyszerű fiai lépnek pódiumra ezen a koncerten a világ egyik legünnepeltebb zenekarának társaságában: a karmester családból származó Paavo Järvi és a hegedűművész szülők gyermekeként nevelkedett zongorista, Alexandre Kantorow.
Az épületekhez hasonlóan a zeneművek is apró alkotóelemekből állnak. Hangokból, hangszínekből, a zene egyetemes törvényeinek engedelmeskedve – néha pedig azokat áthágva. De hogyan épülnek egymásra a zene építőkövei? Miként támogatják és színesítik egymást az egyes hangszerek és szólamok?
Az elmúlt évek egyik legsikeresebb filmjének és minden idők egyik legnépszerűbb tévésorozatának zenéjét egyaránt a dél-koreai Jung Jae-il szerezte.
A Maliból Kanadába költözött Soutoungoumba Diarra, azaz Djely Tapa eredetileg azért váltott országot, hogy repüléstudományt tanuljon, de hamar nyilvánvaló lett számára, hogy nem menekülhet a családi hagyományoktól, és folytatta a gyerekkora óta gyakorolt zenélést.
Tárkány-Kovács Bálint verseit elsősorban a Tárkány Művek lemezeiről ismerhette meg a közönség, ám ezek csupán három évtizednyi költészetének töredékét mutatják föl. Általában megzenésített versekről van szó, itt azonban olyan dalokról, amelyek megmaradtak versnek, mert ének helyett a beszéd maradt elsődleges médiumuk.
A Müpa nem kizárólag magyarokat tisztel meg az évad művésze elismerő címmel: külföldi muzsikus előtt is fejet hajtott már ily módon, elég az orosz zongoravirtuózt, Gyenyisz Macujevet említeni. A feltételek nyilvánvalók: egyfelől a kiválóság, másfelől a gyümölcsöző kapcsolat a Müpával. Mindkettő jellemzi a 41 éves Víkingur Ólafssont, akinek elmélyült és ihletett zongorázását többször is élvezhettük a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben.
Posten im Warenkorb
insgesamt:
Die Zeitbegrenzung des Kaufvorgangs ist abgelaufen! Bitte stellen Sie Ihren Warenkorb erneut zusammen!